Vi estas ĉi tie: Hejmo / 2013 / Esperantistaj aktivuloj alvokas al bojkoto de Israelo

Esperantistaj aktivuloj alvokas al bojkoto de Israelo

de Redakcio Laste modifita: 2013-03-17 12:43
Komence de marto aktivuloj lanĉis peticion por protesti kontraŭ la okazigo de internaciaj Esperanto-aranĝoj en Israelo. Ene de kelkaj tagoj la peticion, kiu alvokas al bojkoto de Israelo, subskribis pli ol 80 esperantistoj. Laŭ la iniciatinto, Israelo estas rasisma ŝtato, kaj la kampanjo celas konsciigi esperantistojn pri tio. Israelaj esperantistoj ne konsentas.

Laŭ peticio, lanĉita ĉe la retejo Change.org komence de marto, esperantistoj devus bojkoti Israelon, ĉar internaciaj kulturaj eventoj tie "fakte estas propagandiloj por 'normaligi' kaj purigi la bildon de tiu ŝtato, kiu nur povas sukcesi per absoluta kaŝado de rasa diskriminacio, etna purigado kaj per absoluta malestimo kaj ignorado de indiĝena popolo".

La peticio specife direktas sin kontraŭ la Azia Kongreso de Esperanto, okazonta en Jerusalemo ekde la 18-a de aprilo, kaj la Internacia Junulara Kongreso, okazonta ie en norda Israelo en aŭgusto. Ties organizantoj estas KAEM (Komisiono de UEA pri Azia Esperanto-Movado) kaj Tutmonda Esperantista Junulara Organizo (TEJO).

Laŭ la unuaj informoj, plu legeblaj en la retejo de Esperanto Ligo en Israelo, la ĉi-jara Internacia Junulara Kongreso devus okazi en la kibuco Afikim, proksime al la lago de Galileo. Tamen la retejo de la kongreso informas, ke la IJK anstataŭe okazos en la urbo Nazareto, kies loĝantaro konsistas ĉefe el israelaj araboj.

La translokigo de la IJK al Nazareto (israela urbo preskaŭ tute enloĝata de palestinanoj civitanoj de Israelo), kaj la inkludo de kelkaj indiĝenaj homoj en la LKK ŝajnas indiki novan sintenon en la israela esperantistaro. Tamen la kerno de la problemo daŭre restas senŝanĝa, skribas la iniciatintoj de la peticio, kiuj evidente ne kalkulas judojn naskiĝintajn en Israelo kiel "indiĝenojn".

Libera Folio kontaktis Mateu Vic, la ĉefan aktivulon malantaŭ la peticio, por ke li klarigu, pri kio temas la iniciato.

Libera Folio: Kial vi decidis lanĉi la kampanjon ĝuste nun?

Mateu VicMateu Vic: — Ni decidis lanĉi kampanjon ĉar Israelo estas rasisma (fakte kaj eĉ jure!) kaj apartisma ŝtato, kiu malrespektas internacian juron kaj elementajn homajn rajtojn de la indiĝena popolo. Centoj da palestinaj asocioj petis en 2005 internacian bojkoton kontraŭ israela apartismo, kiu inkluzivas eksplicite kulturajn eventojn, ĉar ili estas uzataj de la israela reĝimo por ĵeti fumkurtenon sur la subpremon de la palestina popolo. La kampanjo estas atento al homarana kaj solidara peto. Ni lanĉis la kampanjon nun ĉar ni havas sufiĉajn elementojn por konfirmi ĝian ĝustecon, kaj homfortojn por diskonigi ĝin.

Libera Folio: Kion vi esperas atingi per ĝi?

Mateu Vic: — Unue atentigi la Esperanto-medion pri la situacio de la palestina popolo. Due, ke la Esperanto-aranĝoj okazu en lando liberaj je rasismo kaj respektema al la internacia leĝaro. Kaj trie, ke se ili okazu en Israelo, ili estu ilo por denunci kaj kondamni la apartigan reĝimon, kaj ne por kaŝi ĝin.

Libera Folio: Kiajn reagojn vi ricevis ĝis nun?

Mateu Vic: — Ankoraŭ ne multajn, ĉar la afero estas freŝega: krom la subskribojn (kelkajn tute neatenditajn), kuraĝigajn komentojn, kaj ankaŭ kelkajn opiniojn kiuj ne komprenas la sencon de la iniciato.

Libera Folio: Kion vi diras al kritikantoj, kiuj opinias, ke oni ne izolu israelajn esperantistojn?

Mateu Vic: — Ni celas izoli neniun, sed konsciigi pri kontraŭhomara situacio. Ni ŝatus ke Esperanto kaj ĝiaj eventoj estu aktivaj iloj por denunci kaj kondamni maljustecon. Se tiel estus, kaj tio dependas de esperantistoj, bojkoto ne indus. Bedaŭrinde la afero iras en alian direkton: ŝajnigi pacon kaj amon, kiam kaj kie estas rasa diskriminacio; paroli pri arboj kaj bestoj dum homoj estas malsamrajtigitaj kaj elpelitaj; amuziĝi ignorante apartigon meze de apartiga regiono en apartiga lando; ja esti komplico en diskriminacio, subpremo kaj elpelo de persekutita indiĝena popolo pro rasismaj kialoj.

Malan opinion pri la kampanjo havas la prezidanto de Esperanto-Ligo en Israelo, Amri Wandel:

Esperantistaj aktivuloj alvokas al bojkoto de Israelo— Temas pri provo utiligi Esperanton por politikaj celoj. Similajn peticiojn oni povus fari kontraŭ renkontiĝoj en pluraj landoj. Espereble TEJO, KAEM kaj UEA scipovos konservi sian politikan neŭtralecon kaj ne fali en tiun kaptilon. Ironie, la iniciantoj de tiu peticio verŝajne ne rimarkis, aŭ intence ignoris, la temon de la Azia Kongreso: Ekologio de paco - paca kunvivado de homo, medio kaj naturo, kiu interalie traktas la celon kiun ili ŝajne volas servi; en ĝia programo aperas publika diskuto pri paco en Mezoriento, gvidota de Renato Corsetti.

Meir Goren, israela esperantisto kaj ano de la Loka Kongeresa Komitato de la ĉi-jara IJK, responde al demando de Libera Folio miras ke la iniciato aperis nur nun.

— Ŝajne la peticiantoj opinias organizadon de kongreso ia bagatelaĵo, ĉar alikaze ne eblas kompreni ĉu ili vere atendas ke iu prenos ilin serioze unu monaton antaŭ la Azia kongreso kaj kvin monatojn antaŭ la Internacia Junulara Kongreso... nu, ili ridindigas sin mem.

Meir Goren estas konata ankaŭ sub la nomo Sergeo Tyırin. Li membras en la estraro de TEJO.

Alia estrarano de TEJO, Michael Boris Mandriola, en publike dissendita mesaĝo insistas, ke li neniel komplicas en diskriminacio aŭ subpremo, kvankam li voĉdonis favore al kongreso en Israelo, samkiel faris grandega majoritato de la estraranoj.

— Ni neniel volas kaŝi arabecon, la ĉeforganizanto de la IJK estas arabino kaj la IJK okazos en urbo loĝata 99%-e de araboj. Verŝajne okazos kurso pri la araba lingvo, kaj pluraj programeroj proksimigos la partoprenantojn ankaŭ al la araba kulturo. Male ol la peticiantoj mi kredas ke kunlaboro inter israelanoj kaj palestinanoj estas en si mem bona, kuraĝiginda kaj valora afero.

La ĝeneralan ideon de bojkotoj Michael Boris Mandriola ne opinias subteninda.

— Laŭ la sama principo, TEJO ne devintus kongresi en Ĉinujo, Brazilo, Rusujo, Vjetnamujo, eble eĉ Kubo... Krom se tibetanoj, amazoniaj indiĝenoj, ĉeĉenoj aŭ degarmontaranoj estus malpli gravaj ol la palestinanoj (nu, por la eŭropa maldekstro certe...), por ne paroli pri la politikaj opoziciantoj kiuj kutime havas sufiĉe da problemoj en tiuj landoj. Sed mi kredas, male, ke plej valoras kunsidi en tiaj landoj, ĝuste tie kie estas diktaturo aŭ kie estas interpopolaj problemoj.

La hispana esperantisto Manuel Pancorbo argumentas kontraŭ la bojkoto en blogaĵo, kie li skribas interalie:

– La veraj punatoj estas la israelaj esperantistoj, ne la israela ŝtato. Mi legis la venenan argumenton ke la civitanoj de tiaj krimaj ŝtatoj estas komplicoj de ĝi! Nu, eble jes, iel komplicoj sed ankaŭ ostaĝoj kies ebloj estas limigitaj. Sed se iu serioze kredas pri la kompliceco de la israelaj esperantistoj en la krimoj de sia ŝtato, prefere tiu petu la eksigon de ili el ĉiuj internaciaj esperanto-organizaĵoj. Sed kun solidaj pruvoj, kompreneble.
arkivita en:
Andreas Kuenzli
Andreas Kuenzli diras:
2013-03-07 22:42
Kompare kun Ĉinujo, Rusujo, Vjetnamujo kaj Kubo, Israelo estas almenaŭ demokratia ŝtato, en kiu la homaj rajtoj laŭ mia scio estas grandparte respektitaj. Do mi vidas neniun kialon por ne kongresi en Israelo.

Sed en la demokratia sistemo ĉiu ajn idioto povas peticii pri io ajn.

Ĉar tiuj peticiantoj komplete prisilentas la teroron lanĉitan de palestinanoj dum jardekoj kontraŭ Israelo, iliaj peticioj mem valoras nenion kaj povas esti trankvile ignoritaj kaj ĵetitaj en la rubaĵujon. Mi ne komprenas, kial Libera Folio atribuas tiom da atento al tiu temo.

La ekzemploj de Israelo kaj Armenio montris, ke en certaj Eo-medioj oni ŝajne havas ion kontraŭ tiuj landoj kaj popoloj. Eble la koncernaj homoj ne ĉeestis la lecionon en la lernejo, dum kiuj oni klarigis, ke milionoj da armenoj kaj judoj pereis en diversaj holokaŭstoj, se entute en iliaj lernejoj oni klarigis tion (pri kio mi dubas). Sed tiaj temoj ne estas popularaj en la Eo-movado, same kiel la amasmurdo fare de la komunistoj, sub kiuj pereis ĉirkaŭ 100 milionoj da homoj (mi povas nur ripeti tiun fakton).

El la distanco mi ankaŭ ne aprobas ĉiujn decidojn de la israela politiko rilate la palestinan demandon, sed unue mi ne vivas tie por povi plene kompreni ĝin kaj due mi atendus de la e-istoj pli fortan honestecon por objektive trakti la temon, kio inkluzivas ankaŭ la kondamnon de la palestina teroro.

Andreas Kuenzli
Andreas Kuenzli diras:
2013-03-07 23:11
PS

Anstataŭ verki stultajn kaj reakciajn peticiojn kontraŭ Israelo kaj kontraŭ la angla lingvo prefere esperantigu la materialojn pri tre interesa filmo pri la israela enlanda sekreta servo Shin Bet, kiun la germana televido lastatempe dissendis:

http://www.thegatekeepersfilm.com
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Gatekeepers_(film)
http://en.wikipedia.org/wiki/Shin_Bet
http://www.shabak.gov.il/english/Pages/default.aspx


Tiel, vi pli inteligente kontribuus al la faka agado kaj al la plibonigo de la mizera (scienca) reputacio de Esperanto entute, dum la agado, kiun vi faras, estas komplete sensenca kaj tempoperda.
Mateu Vic
Mateu Vic diras:
2013-03-08 11:35
Kuenzli,
1.- mi dankus, ke vi ne taksus stulta tion kiu ne akordas kun via opinio.
2.- peticio kontraŭ angla lingvo? Ĝi tute ne koncernas tiun iniciaton. Konstatu, ke estas angla traduko de la peto. Krome, en la blogo de "solidare kun Palestino" ni esperantigas materialon pri la temo
http://solidarekunpalestino.wordpress.com/
3.- Se solidara kontraŭdiskriminacia agado estas sensenca kaj tempoperda, des pli sensenca kaj tempoperda estas via reago.
Mateu Vic
Mateu Vic diras:
2013-03-08 00:12
Pri la vorto "indiĝeno"
En la teksto de la peto ni uzis la vorton "indiĝeno" en la senco de homo apartenanta al popolo tradicie kaj delonge loĝanta en la lando. Konstatinte, ke laŭ la vortaro tiu ne estas la ĝusta difino de "indiĝeno", estas nia intenco nek nei indiĝenecon de iu ajn, nek diskuti pri tiu koncepto.
Por eviti miskomprenojn en niaj intencoj ni anstataŭis "indiĝeno" per "palestinano".
Dankon a la redakcio pro la atentigo.
Estus preferinde paroli nur pri homoj, sed ne pri palestinanoj, judoj, islamaj, indiĝenoj ktp... Bedaŭrinde pri apartiga socio oni devas havi vortojn por indiki ĉiun apartigecon.
Dankon denove.
unuel
unuel diras:
2013-03-08 07:34
Efektive en la teksto de la peticio la vorto "indiĝenoj" nun estas ŝanĝita al "palestinanoj". Do, evidente la inciatintoj facile povus ankaŭ aldoni al la teksto kelkajn pliajn vortojn, ekzemple "Judoj manĝas bebojn, Israelo devas esti detruita".

Estas mirinde, ke eblas ŝanĝi tekston, kiun pli ol 80 homoj jam subskribis. Kion ili do aprobis per sia subskribo, kaj kiel ili povas scii, ke la aprobita teksto ne ŝanĝiĝos denove?
Mateu Vic
Mateu Vic diras:
2013-03-08 11:05
Unuel: jes ni povus aldoni tiujn fiajn frazojn, kompreneble tion ni ne faros, ĉar ni ĝuste kontraŭas diskriminacion pro nacieco, religio, judeco aŭ iu ajn alieco. Kaj restu trankvila: la subskribintoj ja estos informitaj pri tiu ŝanĝo (kaj aliaj se okazus), kaj ili rajtas malsubsribi en iu ajn momento.
Andreas Kuenzli
Andreas Kuenzli diras:
2013-03-08 00:15
PS

Kial la "pacamaj" esperantistoj ne protestas kontraŭ Ĉinio, kiu ĵus anoncis, ke ĝi intencas altigi sian armean potencialon je 10 procentoj?

Kial la "pacamaj" esperantistoj ne protestas kontraŭ Nordkoreio, kiu ĵus minacis Usonon per la lanĉo de atombombo kontraŭ Usono?

Kial la "pacamaj" esperantistoj ne protestas kontraŭ la milito kaj amasmurdo en Sirio?

Kial la “pacamaj“ esperantistoj ne protestas kontraŭ la milito de Turkio kontraŭ la kurdoj?

Kial la “pacamaj“ esperantistoj ne protestas kontraŭ la subpremado de la homaj rajtoj en Ruslando, Egiptio, Vjetnamio, Kubo, Saŭdarabio kaj en la plimulto de ceteraj arabaj ŝtatoj kaj en la plimulto de aziaj kaj afrikaj landoj ?

Ktp. ktp. ktp. ktp.

La tuta unuflanka pac- kaj moralpredikado de la Eo-movado kontraŭ Israelo, la angla lingvo ktp., perdas sian sencon, se ne ankaŭ aliaj “kanajlaj“ ŝtatoj estas konsideritaj kaj inkluzivitaj en la protesto.
Mateu Vic
Mateu Vic diras:
2013-03-08 11:24
La fakto estas, ke IJK estas planite en la objektive rasisma kaj apartisma ("kanajla"?)ŝtato Israelo, ne en alia ŝtato.
La fakto estas, ke vastega enlanda socia reto petis publike bojkoti la ŝtaton kiu regas sian vivon.
La fakto estas, ke la peto de bojkoto inkluzivas eksplicite kulturajn eventojn, ĉar ili estas uzataj kiel propagandilo (kaŝilo) de apartisma kaj rasa diskriminacia ŝtato.
Mi opinias ke atenti tiun alvokon estas baza homarana kaj solidara afero.
Pro tio, kaj nur pro tio, mi kune kun aliaj homoj lanĉis la iniciaton.
Se IJK okazus en alia lando en simila situacio, ne dubu, mi mem estus la unua kiu apogus similan iniciaton.
Andreas Kuenzli
Andreas Kuenzli diras:
2013-03-09 13:51
Por nomi du aliajn ekzemplojn:

Kial vi ne protestas kontrau la koloniisma politiko de la Kremlo en Kaukazo?
Kial vi ne protestas kontrau la koloniisma politiko de Pekino en Tibeto?
En ambau kazoj la homaj rajtoj estas lezataj en giganta maniero (vershajne kun nekompareble pli alta nombro da viktimoj ol en Palestino), kiun neniu povas imagi, kiu ne vivas en tiuj regionoj.

Via reakcia maldekstrema kontrau-israela histerio estas komplete malkredinda, se vi ne mencias samtempe tiujn kazojn.

Mi konsilas al vi pripensi kion vi faras kaj esti pli objektiva, au silenti.

Andreas Kuenzli
Andreas Kuenzli diras:
2013-03-09 18:09
PS
En via peticio oni legas nenion pri Irano, kiu celas estingi Israelon per la atombombo. Eble la e-istoj havu foje la honestecon kaj kuraghon protesti kontrau tia minaco, kiu povas efektivighi, se la monda komunumo nenion entreprenas por eviti tiun opcion kaj haltigi la agresulojn en Irano kaj en aliaj islamaj shtatoj, kiuj apogas tiun celon.
Mateu Vic
Mateu Vic diras:
2013-03-14 21:24
Eble vi ne kapablas legi, Andreas, en nia peto oni legas nenion pri Irano, ĉar IJK ne estas planita en Irano, kaj neniu alvoko bojkoti ilian ŝtaton ekzistas de irana popolo
Edmund GRIMLEY EVANS
Edmund GRIMLEY EVANS diras:
2013-03-08 11:02
Estus facile respondi viajn demandojn, sed vi ne atentus la respondojn kaj ne volas kompreni, do kial oni perdu sian tempon?

Pripensu tamen: Kion oni volas atingi per protestado? Kio estus la ebla efiko, se mi protestus kontraŭ Nord-Koreio? Kio estus la ebla efiko, se mi protestus kontraŭ la registaro de Britio, kie mi loĝas kaj de tempo al tempo havas la okazon voĉdoni?
Sten Johansson
Sten Johansson diras:
2013-03-08 13:15
La cionismo kaj Israelo estas kolonia projekto, certagrade simila al pli fruaj koloniadoj, kiel la kreo de Usono k.s. Kio distingas ĝin de tiuj estas precipe tio, ke ĝi okazas daŭre nun, antaŭ niaj okuloj, per la politiko de setlado, kaj per la malpermeso al rifuĝantoj reveni.

Se oni volas kontraŭagi tiun koloniadon, la ĉefa rimedo devus esti labori por ke aliaj ŝtatoj ne subtenu Israelon. Bojkoto devus celi la ŝtaton Israelo, precipe ties perforton kaj ekspansiemon, ne la loĝantojn, kaj precipe ne ties kontaktojn kun la cetera mondo.

Se okazas kulturaj aranĝoj, kiuj "estas uzataj de la israela reĝimo por ĵeti fumkurtenon sur la subpremon de la palestina popolo", bojkoto ja povus ŝajni inda. Laŭ la priskriboj donataj ĉi-artikole la du Esperantaj aranĝoj tamen ŝajnas tute ne tiaj. Kompreneble, la aranĝoj estos tio, kion faros el ili la partoprenantoj kaj aranĝantoj.

Hodiaŭ paroli pri "indiĝenoj" en la kazo de Palestino/Israelo tre malfacilas, same kiel en aliaj kazoj, kie etna purigado okazis antaŭ generacioj. Kiu hodiaŭ estas "indiĝeno" de Gdansko, Vilno, Novjorko, Kaburbo ktp? Kaj kiu morgaŭ estos "indiĝeno" de Srebrenica, orienta Jerusalemo ktp?
Laŭ mi apenaŭ eblus "redoni" la teron al idoj de iamaj loĝantoj. Sed ja eblus permesi ilian revenon.
Andreas Kuenzli
Andreas Kuenzli diras:
2013-03-08 15:14
Ho, mia dio - ankoraŭ unu kontraŭ-Israel-ano.
Mi kredas, ke la Eo-movado estas profunde infektita kaj kontaĝita de komunistoj, anstisemitistoj, kontraŭ-Armenio-anoj, holokaŭst-neantoj kaj -prisilentantoj kaj apogantoj de stalinismo kaj komunismo. Mi pensas, ke venis la tempo sendi raporton pri la vera karaktero de la Eo-movado al EU, Unesko kaj la la Konstitucia Protekto, Sekretaj Servoj kaj Registaroj de diversaj landoj, ĉar mi komencas suspekti la e-istojn kiel danĝerajn elementojn por la sekureco de la ŝtatoj. Ili apogas la kanajlojn de tiu ĉi mondo, dubas pri la principoj de la homaj rajtoj kaj rifuzas protesti kontraŭ la veraj malamikoj de la paco. Mi kredas, ke mi malkovris la veran karakteron de la Eo-movado, kiu laŭ mi estas nenio alia ol reakcia bando de malamikoj de la liberalismo, Okcidento, demokratio kaj kapitalismo, pri Usono kaj angla lingvo mi tute ne parolas.
Kalle Kniivilä
Kalle Kniivilä diras:
2013-03-08 15:20
Ĉu vi ne ĵus promesis, ke la diskuto estas finita por vi? ;-)
Andreas Kuenzli
Andreas Kuenzli diras:
2013-03-08 15:25
Bedaurinde ankau vi estas nur stulta mediokra komunisto, kiu per similaj rimarkoj intencas sufoki aliajn opiniojn, kiuj tute ne plachas al vi, sed kiujn vi ne kuraghas simple nuligi.
Kalle Kniivilä
Kalle Kniivilä diras:
2013-03-08 15:29
:-))
Stanislaw Rynduch
Stanislaw Rynduch diras:
2013-03-08 16:07
Kara Andreo, se vi estas tiel granda "amiko" de kominismo, estus por vi interesa tasko eldoni libron pri rolo kaj kontribuoj de judoj en la komunismo.
Redakcio
Redakcio diras:
2013-03-08 16:11
Ĉiuj komentantoj bonvolu atenti, ke rasismaj komentoj kontraŭ judoj, araboj, aŭ ajnaj aliaj etnaj grupoj estas malpermesitaj, kaj estos forigitaj. Komentantoj, kiuj ne sekvos la regulojn, estos elfermitaj.

Kalle Kniivilä
redaktoro de Libera Folio
Andreas Kuenzli
Andreas Kuenzli diras:
2013-03-08 16:44
Mi intencas informi la Centran Konsilion de la Judoj en Germanio pri chi tiu rubriko kaj kaj pri la antisemitismo en la Eo-movado.
Krizipo
Krizipo diras:
2013-03-08 22:31
Ĉu vi povus informi ankaŭ Simon-Wiesenthal-Centron en Los-Anĝeleso? Ĝi publikigas ĉiujare liston de la dek plej fiaj antisemitoj. Pro ĝia tre vasta koncepto de antisemitismo ankaŭ esperantisto havas realan ŝancon aperi en tiu listo. Tiel vi reklamus ne nur la germanan Esperanto-movadon, sed la Esperanto-movadon tutmondan.
Richard Schneller
Richard Schneller diras:
2013-03-08 16:26
Via humuro estas nerezisteble ridiga. Mi esperas ke Duc Goninaz priparodios vin en sia "Taglibro de optimisto" de la Kancerkliniko.
Richard Schneller
Richard Schneller diras:
2013-03-08 16:30
Mia antaua komento estis reago al A. Künzli, sed bedaurinde malbone lokita.
Richard Schneller
Richard Schneller diras:
2013-03-09 09:33
Andreas Kuenzli
Andreas Kuenzli diras:
2013-03-09 12:34
Mi ne komprenis, chu s-ro Schneller estas infano au plenkreskulo kaj kion li entute volas chi tie en Libera Folio, char li ja ne kontribuas per interesa komento, sed metas nur pubertecajn rimarkojn.
Richard Schneller
Richard Schneller diras:
2013-03-09 14:58
Dankon pro la komplimento kiun mi reciprokas. La pubertecaj komentoj inundaj de s-ro Künzli en Libera Folio estas en lia slango nur "mediokraj" (mezvaloraj).
Andreas Kuenzli
Andreas Kuenzli diras:
2013-03-09 16:51
Kiam vi kapablos alporti pli inteligentajn komentojn, mi pretos diskuti kun vi sur sama ondolongo kaj sama okul-alteco.
Richard Schneller
Richard Schneller diras:
2013-03-09 18:50
http://www.liberafolio.org/[…]de-israelo#1362752081770201

Se ĉi tiu sennuanca polemika komento estas je la nivelo de "niaj" intelektuloj, tio ne estas mia ondolongo.
Richard Schneller
Richard Schneller diras:
2013-03-09 18:53
Mateu Vic
Mateu Vic diras:
2013-03-14 21:29
La "indiĝena" afero mi jam konsideras fermita. Pro tio mi korektis. Pri la fumkurteno, mi opinias malsame ol vi, Sten. Mi pensas ke la esperanto aranĝoj en Israelo tute ignoras rasismon kaj persekuton de popolo. Paroli pri paco kaj amo facilas, sed denunci la kialon de malpaco kaj malamo estas tute alia afero.
Pri la cetero, mi plene konsentas kun vi. Dankon pro via afabla kaj raciema opinio
Andreas Kuenzli
Andreas Kuenzli diras:
2013-03-08 13:28
Mi redirektas la demandon al vi, kion vi volas atingi per via peticio?

Ŝajnas, ke vi ne komprenis la psikologion kaj principan sintenon de la Eo-movado. Kvankam en ĝi bedaŭrinde abundas maldekstraj radikaluloj (kaj ech kelkaj antisemitistoj), la e-istoj ne ŝatas tiajn peticiojn, ĉar ili ne apogas bojkotojn kontraŭ unuopaj landoj kaj ankaŭ ne ŝatas bojkoti kongresojn, eĉ se ili okazas en “dubindaj“ ŝtatoj. En la Eo-movado pli ĝeneralan subtenon trovis la principo, kiun supre Michael Boris Mandriola aludis, nome "kredi, ke plej valoras kunsidi en tiaj landoj, ĝuste tie kie estas diktaturo aŭ kie estas interpopolaj problemoj." (Kvankam mi persone dubas pri la senco de tiu principo, aŭ kredo).

Krom tio, la "israela problemo" en la Eo-movado estas malnova. Vi ne estas la unua, kiu postulas bojkotadon. La Eo-movado neniel kontribuis al la solvo de la problemoj. Do, via peticio ne havas ŝancon nek sencon. Pro tio mi povas nur konsili al vi retiri ĝin.

Por mi la diskuto estas finita.

Sten Svenonius
Sten Svenonius diras:
2013-03-09 07:40
Mi bedaŭras la provojn starigi esperantistojn kontraŭ esperantistoj, ĉu pro politikaj kondiĉoj en la lando kie ili vivas, ĉu pro manĝokutimoj de esperantistoj aŭ aliaj kialoj.
La celo de la konferenco, ”Ekologio de paco - paca kunvivado de homo, medio kaj naturo” estas grava kaj laŭ la valoroj de la esperantomovado. Mi volas esprimi mian subtenon al la israelaj esperantistoj en okazigo de siaj aranĝoj. Kiam niaj gesamideanoj en arabaj landoj faros konferencon kun simile gravaj temoj mi pretos subteni ankaŭ ilin, malgraŭ ke en kelkaj arabaj landoj estas evidentaj problemoj, ekzemple pri egaleco inter viro kaj virino.

Mi petas, ne serĉu kialojn por kvereligi esperantistojn sed kunlaboru por la sukcesigo de komuna lingvo por la bono de ni ĉiuj.
Sten Svenonius
Reinhard Haupenthal
Reinhard Haupenthal diras:
2013-03-09 14:36
Andreas Kuenzli diras:
2013-03-09 12:34Mi ne komprenis, chu s-ro Schneller estas infano au plenkreskulo kaj kion li entute volas chi tie en Libera Folio, char li ja ne kontribuas per interesa komento, sed metas nur pubertecajn rimarkojn."

Kion en la privata slango de Andreas Erwin Künzli signifas "puberteca"? Chu li lernis Esperanton che Migros?
Harri Laine
Harri Laine diras:
2013-03-09 18:11
Sensignifaj petskriboj similaj al ĉi tiu “bojkotalvoko” svarmas en la reto, kaj ĝenerale neniu atentas ilin. Plej malmulte tion faras la serioza gazetaro.

Eble tamen estas bone foje raporti pri ĉi tiaj agoj. Tiel oni ekkonas nomojn de aktivuloj, kies pensado kaj klarvido atingas nur la pinton de ilia propra nazo. Ili estas pretaj ruinigi eĉ simplajn sincerajn entreprenojn fari ion konkrete utilan por la lingvo (kaj por la paco), se ili nur sukcesas pavi inter sia politika proksimularo per ĉi tiaj ridindaĵoj: "Vidu, mi refoje deklaras min fidela sektano. Aplaŭdu!"

Nun ni lernis unu novan nomon por tiu nigra listo: Mateu Vic. Andreas Künzli jam de longe estas en la listo. Mi dubas, ĉu la nigralistanoj iam sukcesos superi sian kverelemon kaj komune kunveni. Se tio tamen okazos , A.K. estu nepre elektita Honora Listano.
Mateu Vic
Mateu Vic diras:
2013-03-14 21:38
La alvoko al bojkoto estas peto de amaso da organizoj de la palestina socio, mi tute ne inventis ĝin. Mi konscias, ke temas pri unuavide malsimpatia afero, sed tamen ankaŭ malsimpatia estis la bojkoto kontraŭ Sudafriko dum apartisma reĝimo. Se en esperanto aranĝoj estus eksplicita denunco kaj kondamno de okupacio, de apartismo, de diskriminacio kaj de persekuto de la palestina popolo, kiu okazas tre proksime al la kongresejo, ili certe ne estus celo de BMS kampanjo. Tamen, Harri, ĉu vi legis la tekston de la peto?
Redakcio
Redakcio diras:
2013-03-10 09:43
Andreas Künzli estas elfermita el komentado en Libera Folio dum unu monato pro ripeta malobservo de la reguloj (ofendoj kontraŭ unuopaj personoj). Dum la lastaj semajnoj la redakcio ricevis plurajn atentigojn pri liaj replikoj.

Mi kaptas la okazon kaj petas ĉiujn eviti personajn atakojn kaj ĝenerale konservi bonan tonon.

Se vi trovas, ke iu diskutero estas persone ofenda aŭ alimaniere kontraŭa al la reguloj de Libera Folio, bonvolu ne respondi al ĝi publike, sed sendu averton al la redakcio.

Kalle Kniivilä
Redaktoro de Libera Folio

Reinhard Haupenthal
Reinhard Haupenthal diras:
2013-03-10 11:33
Fin-fine! Jam temp' estì!
Javier Alcalde
Javier Alcalde diras:
2013-03-10 18:56
Ĉu iu jam spektis The Gatekeepers...?http://www.democracynow.org/[…]/the_gatekeepers_in_new_film_ex

... aux legis la "EU Heads of Mission Jerusalem Report 2012? http://www.scribd.com/doc/128834209/EU-HOMS-Jerusalem-2012

Pri bojkotoj kaj aliaj teknikoj de neperforto estas rekomendinda cxi tiu verko de Aldo Capitini http://www.nitobe.it/eo/libroj/teknikoj-de-neperforto
Arturo Romero
Arturo Romero diras:
2013-03-11 07:45
Se IJK finfine okazas en la ununura ŝtato en la regiono kiu posedas veran nuklean armilaron, reprezentante minacon por la najbaraj popoloj kaj la mondo mem, bela iniciato estus proponi, ke Mordechai Vanunu (http://www.vanunu.com) fariĝu honora prezidanto, kiel atestilo de pacama horizonto. Tia kuraĝa LKK meritus plenan subtenon.
Jens Stengaard Larsen
Jens Stengaard Larsen diras:
2013-03-11 13:11
Se oni nepre volas fari politikan diferencon, ĉu tiam ne estus pli urĝe pledi por la liberigo de Bradley Manning kaj, laŭ Eŭropa perspektivo, por la forigo de la Francaj kaj Britaj atomarmiloj?
Arturo Romero
Arturo Romero diras:
2013-03-11 14:55
La politika diferenco komenciĝas kun pridubindaj naiveco kaj neütraleco kiam oni pretendas aranĝi eventon en ekstreme subprema etoso. Kial se temas pri homaj rajtoj oni uzu burokratajn pretekstojn? Se iuj esperantistoj, kiel parto de la homaro, decidus profiti kiun ajn eventon aùspicitan de la shtato por protesti kontraù la perfortado de Homaj Rajtoj fare de Usono, Britio, Francio, PR Ĉinio, DR Koreo, Vatikano aù kie ajn... kie kuŝas la problemo? Ĉu oni nur konstruu murojn kontraü la legitimaj postuloj?

Se oni scias pri esperanto-iniciatoj favore de, ekzemple, la heroo Bradley Manning, bonvolu ĝin disvastigi en ĉiuj forumoj.

Sed, ĉi-kaze, temas pri la timige daùra kaj neeltenebla konduto de la Israela ŝtato, bedaùrinde tro simila al tiu de la feliĉe pasinta rasista Sudafriko.
Jens Stengaard Larsen
Jens Stengaard Larsen diras:
2013-03-12 10:22
Mi ne uzas burokratan pretekston, sed personan: Kial mi uzu bojkoton de Esperantista kongreso (kiun mi ĉiuokaze ne partoprenos) por esprimi mian opinion pri la lando en kiu ĝi okazas? Kiel la mondo povas scii ke mi bojkotas pro la Israela registaro kaj ne pro la kunlaboro inter Judaj kaj Arabaj Esperantistoj? Kiel mi, kiel Eŭropano, povas riproĉi al Israelo (aŭ al Irano) ke ĝi havas atombomban pretecon, dum mi eĉ ne konas Eŭropan movadon por aboli la Britajn kaj Francajn atombombojn?
Edmund GRIMLEY EVANS
Edmund GRIMLEY EVANS diras:
2013-03-12 20:13
Brita movado por aboli ĉiujn atombombojn, unuavice la britajn: www.cnduk.org (Mia avino estis ia asistanto de Bruce Kent, dum li estis ĝenerala sekretario de CND.)

Cetere, mia dunganto eble volos sendi min al faka konferenco en Tel-Avivo ĉi-jare. Ĉu mi devus bojkoti?
Roland Schnell
Roland Schnell diras:
2013-03-12 20:32
Estas via problemo, se vi tiom malmulte scias pri la internacia pacmovado. La germana pacmovado estas kontraŭ ĉiuj atomarmiloj, sendepende de la posedanto. La ĉiujara Paska Marŝo (Ostermarsch) estas bona ebleco montri tion publike. En Berlin eĉ Esperantistoj kutimis partopreni.
Jens Stengaard Larsen
Jens Stengaard Larsen diras:
2013-03-13 10:10
Jen Brita, jen Germana movado. Kie estas Eŭropa?
Roland Schnell
Roland Schnell diras:
2013-03-13 11:21
La naciaj organizoj estas en kontakto per internaciaj strukturoj. Agado kontraŭ atomarmiloj kaj atomenergio ekzistas en ĉiu lando. Foje ne bone videblaj kaj ignorata de la komunikiloj.

Estas digna tasko por la esperanto movado proponi praktikan servon kiel pontolinvgo al ĉi tiuj organizoj. Pri la intima rilato inter Esperantistoj kaj Pacifistoj dum la komenca periodo mit skizis kontribuon laŭ peto de Ondo de Esperanto. Sed de tie mi ne ricevas respondon. Du bv. legi ĝi tie:

http://www.ipernity.com/blog/porkido/446955

Tiam ni estis ne malproksime de la formala enkonduko de Esperanto por la celoj de la internacia pacmovado. Malhelpis la malsaĝa reago al Ido kaj la Unua Mondmilito.
Javier Alcalde
Javier Alcalde diras:
2013-03-11 15:43
Kion vi pensas pri la 'Tribunal Russell' pri Palestino? http://www.russelltribunalonpalestine.com

Ili rekomendas la kulturan BDSn kaj estas subtenita de gravaj intelektuloj, kiel

    Martin Almada Lawyer, Writer, Right Livelihood Award 2002, Paraguay
    Kader Asmal Former Minister, South Africa
    Boutros Boutros-Ghali Former Secretary General of the United Nations, Egypt
    Ahmed Ben Bella (†) First President, Algeria
    Mohammed Bedjaoui Former President of the International Court of Justice (The Hague)
    Harry Belafonte, American singer, songwriter, actor and social activist
    John Berger Writer, UK
    Karl Blecha Former Minister of Interior of Austria
    Carmel Budiardjo Right Livelihood Award 1995, UK
    Franco Cavalli Former President of International Union Against Cancer, Switzerland
    Noam Chomsky Professor MIT, USA
    Ramsey Clark former US Attorney General
    Vincenzo Consolo Writer, Italy
    Mairead Corrigan Maguire Nobel Peace Prize 1976, Northern Ireland
    John Dugard Former Special Rapporteur of UN on Palestine, South Africa
    Salim El Hoss Former Prime Minister, Lebanon
    Miguel Angel Estrella Pianist, Former Ambassador to UNESCO, Argentina
    Irene Fernandez Right Livelihood Award 2005, Malaysia
    Cees Flinterman Director of the Netherlands Institute of Human Rights, Netherlands
    Eduardo Galeano Writer, Uruguay
    Johan Galtung Founder and co-director of Transcend, Right Livelihood Award 1987, Norway
    Costa Gavras Film director, Greece
    Susan George Writer, France
    Neve Gordon Political Scientist, Israel
    Juan Goytisolo Writer, Spain
    Juan Guzman Tapia Judge, Chile
    Gisele Halimi Lawyer, Former Ambassador to UNESCO, France
    Denis Halliday Former UN Humanitarian Coordinator in Iraq, Ireland
    Jeff Halper Coordinator of ICAHD, Israel
    Chris Hedges Journalist, Author and War Correspondent, USA
    Stephane Hessel (†)French Ambassador, France
    François Houtart Professor Emeritus, Belgium
    Nouri Abdel Razzaql Hussein Secretary General of Afro-Asian Peoples Solidarity Organisation, Egypt
    Hina Jilani Lawyer and human rights activist, Pakistan
    Alain Joxe Director of Studies at the EHESS, France
    Hatim Kanaaneh Author, Palestine
    Aki Kaurismaki, award winning screenwriter and film director
    Milan Ku-can Former President, Slovenia
    Ghada Karmi Professor and author, Palestine
    Ronald Kasrils writer and activist, South Africa
    Assaf Kfoury Professor, USA
    Naomi Klein Writer, USA
    Ken Livingstone Politician and former Mayor of London, UK
    Erwin Lanc Former Minister of Foreign Affairs of Austria
    Felicia Langer Lawyer, Writer, Right Livelihood Award 1990, Germany
    Mike Leigh Filmmaker, UK
    Ken Loach Filmmaker, UK
    Alice Mahon Former Member of Parliament, UK
    Henning Mankell Writer, Sweden
    José Antonio Martín Pallín Emeritus Juge, Chamber II, Supreme Court, Spain
    Nur Masalha Director of the centre for Religion and History, Palestine
    François Maspero Writer, France
    Gustave Massiah Chairman of CRID, France
    Avi Mograbi Filmmaker, Israel
    Luisa Morgantini Activist, Italy
    Karma Nabulsi Academic and author, Palestine
    Radhia Nasraoui Human Rights Lawyer, Tunisia
    Willibald Pahr Former Minister of Foreign Affairs of Austria, Austria
    Ilan Pappe Professor, Israel
    Norman Paech Former German MP, Germany
    Tamar Pelleg-Sryck Human Rights Lawyer, Israel
    Adolfo Péres Esquivel Nobel Peace Prize 1980, Argentina
    Arthur Pestana “Pepetela” Writer, Angola
    John Pilger Journalist, author, film maker, Australia
    Harold Pinter (†) Writer, Nobel Prize in Literature 2005, UK
    Majid Rahnema Writer, former member of Unesco’s executive board, Iran
    Eric Rouleau Writer, Former Ambassador, France
    Elias Sanbar Writer, Palestine
    José Saramago (†) Nobel Prize Literature 1998, Portugal
    Aharon Shabtai, Poet, Israel
    Jitendra Sharma Lawyer, President of International Association of Democratic Lawyers, India
    Cindy Sheehan Peace activist and author, USA
    Raji Surani Vice-President Of the FIDHs, Palestine
    Vandana Shiva Right Livelihood Award 1993, India
    Sulak Sivaraksa Professor, Right Livelihood Award 1995, Thailand
    Philippe Texier Magistrate and Member of the UN Human Rights Committee, France
    Nguyên Thi Bình Former Vice-President, Vietnam
    Sir Brian Urquhart Former Undersecretary-General of the United Nations, UK
    Puthan Veetil Rajagopal President of Ekta parishad, India
    Itala Vivan Professor, Italy
    Michel Warschawski Activist, Israel
    Alice Walker Author and Poet, USA
    Francisco Whitaker Right Livelihood Award 2006, Brazil
    Betty Williams Nobel Peace Prize 1976, Northern Ireland
    Jody Williams Nobel Peace Prize 1997, USA
    Jean Ziegler Sociologist, Switzerland
    Howard Zinn (†) Author, USA
    Andreas Van Agt Former Prime Minister, Netherlands
Jens Stengaard Larsen
Jens Stengaard Larsen diras:
2013-03-12 10:28
Mi ne konas tiun tribunalon, kaj mi ne tro interesiĝas pri ĝi, kvankam estas pluraj nomoj de subtenantoj kiujn mi alte estimas. Sed interesus min ekscii kion la tribunalo pensus pri bojkotado de Esperanto-aranĝoj, se iu el ĝiaj anoj entute degnus havi opinion.
Ferdinand Cesarano
Ferdinand Cesarano diras:
2013-03-11 16:58
Iu antaŭe plendis pri la alveno de ankoraŭ alia kontraŭ-israelano. Nu, mi volas laŭte anonci min kiel aldonan. (Flanke: mi estas ankaŭ komunisto. Sed ni komunistoj konsistigas etan malplimulton ene de la Esperantistaro, bedaŭrinde. Interesas ke la dekstremuloj ĉiam priskribas fantazian mondon neekzistantan kiu estus tre bonvenata!)

Estas tute mensoge provi egaligi la kritikon pri Israelo kun la kontraŭjudismo (antisemitismo).

Ja ekzistas la vera kontraŭjudismo. Kontraŭjudisto / antisemito estas homo kiu abomenas la judojn kiel judojn (bazite ĉefe de la propra religio, plejofte la kristanismo), homo kiu neas la dum-kelk-miljar-daŭran subpremadon kiun suferis la judoj, homo kiu neas la holokaŭston.

Sed kritiki Israelon kiel ŝtaton, tio ne egalas al la kontraŭjudismo. La tiurilta aserto konsistigas fian mensogon cionisman. Israelo estas ŝtato en la mondo; kaj ekzistas neniu ŝtato kies agojn oni ne rajtas kritiki.

Plue, la cionismo hodiaŭa estas de tipo tute malsama al la cionismo Zamenhofa-tempa. Zamenhof mem estis cionisto kiam tiu movado koncerniĝis simple pri la atingado de hejmlando kie povos loĝi neatakate la judoj. Tiu movado estis paca; kaj la tiumovada strebo estis justa. La tiutempaj cionistoj akceptintus hejmlandon ajnalokan; multaj el ili volis fondi hejmlandon en Afriko.

La Zamenhofa-tempa cionismo estis idearo paca kaj homaranisma; male, la nuntempa cionisma idearo estas mensoga, imperiisma, kaj rasisma. Ni memoru ke la UN dum pli ol du jardekoj provadis oficiale deklari ke la cionismo egalas al la rasismo. Subtenis tiun deklaron preskaŭ ĉiuj ŝtatoj; sed tiu deklaro ne povis efektiviĝi sole pro la nea voĉdonado fare de Usono, kiu, kiel ano de la Sekureca Konsilio, havas la rajton nuligi ajnan UN-an deklaron.

Post la dua mond-milito, la Aliancanoj povintus krei judan hejmlandon ie en la supervenkita Germanio. Fari tiel estus juste -- kaj estintus taŭge, ĉar estis eŭropanoj preskaŭ ĉiuj el la judoj kiuj fine okupis Palestinon. Sed, anstataŭe, la Aliancanoj grave eraris donante al Israelo hejmlandon en Palestino; tiu donado laŭnecese egalis al la subpremado de la jama popolo palestina.

La Aliancanoj pretende faris tiun donadon por laŭi la religiajn tradiciojn judajn; sed, vermente, tiu ago demonstris la celon okcidentan pri superregi la mondon araban. Tio estis milita ago kontraŭ la tuta araba mondo; kaj tiuj kiuj tiun militan agon ĝuste kontraŭ-batalis estis de la okcidentuloj nomataj "teroristoj".

Israelo post nur kelkaj jaroj ekkomencis rompi la traktatojn kaj komencis pligrandiĝi -- tiun agadon ĝi daŭre ĝisnune faras. Verdire, Israelo estas la sola ŝtato en la mondo kiu estas permesata okupi la landojn kiuj sidas ekster ĝiaj landlimoj agnoskataj sub la internacia juro. Ĝi kapablas tiel fikondutadi sole danke al la subteno fare de Usono.

Do ni prifajfu tiujn mensogantojn kiuj celas nomi "kontraŭjuda (antisemitisma)" ĉiun kritikon pri la agoj de Israelo. Israelo estas ŝtato fundamente krima kaj oponinda; kaj havas la devon denunci ĝin ni Esperantistoj, samkiel ĉiuj aliaj homoj kiuj prizorgas la juston.
Roland Platteau
Roland Platteau diras:
2013-03-11 21:09
en ĝenerala konduto mi estas por la bojkotado de Israela ekonomio, kaj eĉ por bojkotado universitata; sed koncerne la E-o aranĝoj mi opinias, ke oni devas NE bojkoti.
Unue, tiu "breĉo" al la ĝenerala bojkoto estas marĝena, kaj ne ŝanĝos la ĝeneralan efiko (se efiko estiĝas !), due tia sinteno estus tro malkongrua kun la valoroj de la Esperanta Interna Ideo. Mi pensas, mi certas fakte, ke en la epoko kiam parto de la esperantistoj akuzis UEA pri esti "kriptokomunistoj" kaj vokis al bojkotado de Sovetio, ktp, mi estus tute kontraŭ kaj estus favore al aliĝo de tiuj asocioj kaj partopreno en iliaj aranĝoj !
Arturo Romero
Arturo Romero diras:
2013-03-12 06:28
Kial esperanto-aranĝoj devus esti pli ol interuniveritata kunlaboro? Diferenco estas nenie. Oni ne alvokas por bojkoto al la rilatoj inter esperantistoj, sed al eventoj kiuj vole aŭ ne-vole normaligas subpreman situacion, kvazaŭ nenio okazus. Oni ne devus danci La Bambom kelkajn paŝojn for de la karceroj plenplenaj je politikaj prizonuloj, la rasisma muro, la humiligaj checkpoint-oj, la apartigaj busoj aŭ aŭtovojoj, la perfortaj kolonianoj... tiu kiu silentas, komplicas.
Richard Schneller
Richard Schneller diras:
2013-03-12 07:52
Per via bojkoto vi ne trafos la israelan shtaton, sed malfortigas regionajn esperanto-organizojn kaj individuajn esperantistojn, kiuj grandparte batalas kontrau la samaj maljustajhoj kiel vi.
Arturo Romero
Arturo Romero diras:
2013-03-12 08:49
Neniu scias kiagrade niaj etaj agoj trafas la subpremanton sed ni certu, ke ĝi bulimie sin nutras el nia silento kaj neagemo. La regionaj esperanto-organizoj kaj la movado mem vigliĝus plifortigante rilatojn inter homoj (tiel simple!), pli ol lekante la botojn el la ŝtatoj kaj kopiante iliajn krimajn limojn kaj antaŭjuĝojn.
Dennis Keefe
Dennis Keefe diras:
2013-03-13 17:04
Estimata Sinjoro Mateu Vic,

Mi legis viajn kvar komentojn responde al Libera Folio, kaj ankau viajn reagojn al la komentoj de Andreas Kuenzli, entute tri, kaj Unuel, unu. Miaflanke, mi ne havas komentojn, sed kvar demandojn por vi.

Unua demando: vi volas voki homojn por bojkoti internacian, esperantan aranghon en Israelo. Chu estas aliaj landoj, en kiuj vi rekomendus bojkoton okaze ke Esperanto-arangho okazos en tiuj landoj. Se jes, en kiuj landoj?

Dua demando, via alvoko al bojkoto rilatas ian rasisman sintenon de shtato, chu ne? Se la organizantoj, la Esperantistoj, ni diru la pliparto el la organizantoj, dirus, ke ili estas kontrau rasismo en Israelo, chu tio sufichos al vi, por ne plue rekomendi bojkoton?

Tria demando, ne nur estas Esperantistoj kiuj iras al Israelo por kunveni, estas multe da aliaj grupoj kiuj kunvenas kaj ech kongresas en Israelo. Chu vi intencas protesti kontrau tiuj grupoj, au nur kontrau Esperantistaj? Se nur kontrau Esperantistoj, kial?

Lasta demando, mi kaj multaj aliaj Esperantistoj estas toleremaj rilate chiajn esperantajn asociojn kaj kunvenojn. Ekzemple, estas kristanaj grupoj kiuj toleras la ateojn, kaj ateoj kiuj toleras la kristanojn. Neniu el ni volas forpreni la rajton de iu ajn Esperantisto starigi asociojn kaj kunveni en la loko kiun ili taksas oportuna. Mia demando por vi estas, chu vi eble volas starigi vian propran asocion? Ne por starigi bojkotojn au malhelpi aliajn Esperantistojn, sed por batali por la rajtoj de la homoj de Palestino havi ankau sian landon. Mi certas, ke eble multe da Esperantistoj shatus membrighi en tia organizo.

Estimoplene,

Dennis Keefe

Postskribajho: Mi provis legi la de vi menciitan retejon http://solidarekunpalestino.wordpress.com, sed ghi estas blokita en Chinio kie mi nun estas. Eble provu meti ghin sur alia neblokita retejo. Tiam mi certe legos ghin.
Mateu Vic
Mateu Vic diras:
2013-03-15 01:24
Estimata Dennis Keefe, dankon pro viaj demandoj. Ili estas certe pensigaj.
Unua demando: Nia alvoko al bojkoto enkadriĝas en ĝenerala kampanjo Bojkoto Malinvesto kaj Sankcioj kontraŭ Israelo pro ĝia daŭra apartismo, rasismo, okupacio kaj persekutado de la palestina popolo, kaj ĝi estas peto de granda parto de tiu socio. Do ne temas pri mia iniciato. Kompreneble estas multaj aliaj ŝtatoj (ne landoj) diversgrade kondamnindaj, sed mi ne konscias pri iu kampanjo de homoj regataj/kontrolataj de la koncerna ŝtato por ĝin bojkoti. Sed se vi scivolas pri miaj personaj sintenoj, persone mi speciale emus ne kongresi en ŝtatojn kien ne rajtas eniri HIVportantoj, kaj ankaŭ ŝtatojn kie seksa diskriminacio estas neeltenebla por digna vivo de virinoj kaj samseksamuloj, ĉiam supozante, ke esperanto aranĝo ne estu rekta kaj klara kondamnilo de tiaj subpremoj. Tamen temas pri supozoj, ĉar tiaj kampanjoj ja ne ekzistas.
Dua demando: diri ke oni estas kontraŭrasisma estas facila afero. Por ne konsideri kulturan aranĝon kiel purigilo de reĝimo neeltenebla por amaso de ĝiaj suferantoj, la kerna afero de la aranĝoj devus esti klare kaj senhezite la denunco de la konkreta situacio, kaj la solidaro kun la persekutata popolo. Mi konsentas kun Arturo kiam li diris supren, ke esperanto aranĝo ne estu "evento kiu vole aŭ ne-vole" (mi aldonus konscie aŭ nekonscie) "normaligas subpreman situacion, kvazaŭ nenio okazus. Oni ne devus danci La Bambom kelkajn paŝojn for de la karceroj plenplenaj je politikaj prizonuloj, la rasisma muro, la humiligaj checkpoint-oj, la apartigaj busoj aŭ aŭtovojoj, la perfortaj kolonianoj... tiu kiu silentas, komplicas." Bedaŭrinde silento estas esperebla.
Tria demando: la kampanjo BMS ne estas specife esperanta afero, do mi protestas/is/us/os pro ĉiu ajn ago kiu intencas purigi kaj "normaligi" la bildon de la ŝtato Israelo.
Lasta demando: solidaro kun palestino kaj kun aliaj popoloj ne estas la sola kaj ĉefa afero en mia aktiveco. Cetere mi pensas ke solidaro kun persekutataj homoj kaj popoloj estas implica afero de esperantismo, kaj tia asocio estus redundanca. Oni povas ne esti kristano, ateisto, filatelisto, kat-amanto, komunisto, liberecano, vegetarano..., kaj esti esperantisto, sed certe mi ne imagas ke oni povu malestimi rajtojn de subprematoj kaj esti esperantisto. Pro tio, solidaro kun persekutata popolo (ĉu palestina, ĉu alia ajn) laŭ mia opinio ne estas "fako" de esperantismo, sed kerna kaj implica afero.
Mi sincere esperas ke vi baldaŭ povos atingi libere ĉiujn retejojn, kaj dankon pro la informo, ke solidarekunpalestino estas blokita en Ĉinio. Tion mi ege bedaŭras.
Respekteme kaj estime
Mateu Vic
Eugen Macko
Eugen Macko diras:
2013-03-14 17:21
Shtato estas shtato. Sed kion oni riprochu al judoj, ke ili ankau fondis shtaton ie en la mondo, konvene kie jam iam ekestis iliaj (kaj niaj europaj) prauloj, post longa persekutado inter la ekestintaj nacioj, ghis la holokausto. Ili estis ekzistencie devigitaj de nacioj por estighi nacio. Tamen ke ilia juda karaktero signifas eltirigho el la perforto de (tiama Egiptujo) la shtato. Tiu karaktero restis tra la historio, ghis hodiau en multaj judoj, pacemuloj kiel ankau Zamenhof kaj estighis esenco por chiu inter-nacia pacmovado.
Bojkoti partoprenon de esperanto arangho en Izraelo, estas bojkoti la pluevoluighon de internacia pacmovado en la mondo, ghuste tie, kie estas nuntempe tre aktuala kaj ankau historie tre profunda. El europeca vidperspektivo stimuli la dialogon inter la tri baze europaj religioj juda-krista-izlama, iter la diverse gefrataj popoloj el samaj originoj, estas deva tasko por esperantistoj precipe en Europo. Kaj tio ne povas esti nur neutrala sinteno, kiel la esperantistoj ofte chirkauas la problemojn, sed politika, kiam ili ekzemplodone kaj konkrete devas montri la realan eblecon de dialogoj inter popoloj, spite al diversaj kontrauecaj interesoj en la internacia mondo.
Ke, UEA chiam enfazis sian neutralecon, sed tamen ne bojkotis UK-on ankau en kelkaj ne plene demokrataj shtatoj, estis chiam granda sukceso por la demokrata pacmovado ghenerale de esperanto. En Kubo, Chinio, Vietnamio, efikis tra la esperantistoj de koncernaj landoj la internacia demokratio politike ankau en la neesperantista publiko. Kaj nun oni bojkotu iun esperanto aranghon en Izraelo? Bonvolu, de kie povas veni tiu stu… ideo, au baze de kiu idiotisma ideologio?
Mateu Vic
Mateu Vic diras:
2013-03-15 11:40
Eŭgen: De kie povas veni tiu ideo? jen la asocioj subskribantaj la alvoko al BMS en ĝia una tago (9 de julio de 2005). Pardonu pro la anglalingvaĵo, sed mi ne havis tempon por ĝin traduki. Unions, Associations, Campaigns

• Council of National and Islamic Forces in Palestine (Coordinating body for the major political parties in the Occupied Palestinian Territory)

• Palestinian Independent Commission for Citizen’s Rights (PICCR)

• Union of Arab Community Based Associations (ITTIJAH), Haifa

• Forum of Palestinian NGOs in Lebanon

• Palestinian General Federation of Trade Unions (PGFTU)

• General Union of Palestinian Women (GUPW)

• General Union of Palestinian Teachers (GUPT)

• Federation of Unions of Palestinian Universities’ Professors and Employees

• Consortium of Professional Associations

• Union of Palestinian Medical Relief Committees (UPMRC)

• Health Work Committees – West Bank

• Union of Agricultural Work Committees (UAWC)

• Union of Palestinian Agricultural Relief Committees (PARC)

• Union of Health Work Committees – Gaza (UHWC)

• Union of Palestinian Farmers

• Occupied Palestine and Syrian Golan Heights Advocacy Initiative (OPGAI)

• General Union of Disabled Palestinians

• Palestinian Federation of Women’s Action Committees (PFWAC)

• Palestinian Campaign for the Academic and Cultural Boycott of Israel (PACBI)

• Palestinian Grassroots Anti-Apartheid Wall Campaign

• Union of Teachers of Private Schools

• Union of Women’s Work Committees, Tulkarem (UWWC)

• Dentists’ Association – Jerusalem Center

• Palestinian Engineers Association

• Lawyers’ Association

• Network for the Eradication of Illiteracy and Adult Education, Ramallah

• Coordinating Committee of Rehabilitation Centers – West Bank

• Coalition of Lebanese Civil Society Organizations (150 organizations)

• Solidarity for Palestinian Human Rights (SPHR), Network of Student-based Canadian University Associations

Refugee Rights Associations/Organizations

Al-Ard Committees for the Defense of the Right of Return, Syria

Al-Awda Charitable Society, Beit Jala

Al Awda – Palestine Right-to-Return Coalition, U.S.A

Al-Awda Toronto
Aidun Group – Lebanon
Aidun Group – Syria
Alrowwad Cultural and Theatre Training Center, Aida refugee camp

Association for the Defense of the Rights of the Internally Displaced (ADRID), Nazareth

BADIL Resource Center for Palestinian Residency and Refugee Rights, Bethlehem

Committee for Definite Return, Syria
Committee for the Defense of Palestinian Refugee Rights, Nablus

Consortium of the Displaced Inhabitants of Destroyed Palestinian Villages and Towns

Filastinuna – Commission for the Defense of the Right of Return, Syria

Handala Center, ‘Azza (Beit Jibreen) refugee camp, Bethlehem

High Committee for the Defense of the Right of Return, Jordan

(including personal endorsement of 71 members of parliament, political parties and unions in Jordan)

High National Committee for the Defense of the Right of Return , Ramallah

International Right of Return Congress (RORC)

Jermana Youth Forum for the Defense of the Right of Return, Syria

Laji Center, Aida camp, Bethlehem
Local Committee for Rehabilitation, Qalandia refugee camp, Jerusalem

Local Committee for Rehabilitation of the Disabled, Deheishe refugee camp, Bethlehem

Palestinian National Committee for the Defense of the Right of Return, Syria

Palestinian Return Association, Syria
Palestinian Return Forum, Syria
Palestine Right-of-Return Coalition (Palestine, Arab host countries, Europe, North America)

Palestine Right-of-Return Confederation-Europe (Austria, Denmark, France, Germany, Italy, Netherlands, Norway, Poland, Sweden)

Palestinian Youth Forum for the Right of Return, Syria

PLO Popular Committees – West Bank refugee camps

PLO Popular Committees – Gaza Strip refugee camps

Popular Committee – al-’Azza (Beit Jibreen) refugee camp, Bethlehem

Popular Committee – Deheishe refugee camp, Bethlehem

Shaml – Palestinian Diaspora and Refugee Center, Ramallah

Union of Women’s Activity Centers – West Bank Refugee Camps

Union of Youth Activity Centers – Palestine Refugee Camps, West Bank and Gaza

Women’s Activity Center – Deheishe refugee camp, Bethlehem

Yafa Cultural Center, Balata refugee camp, Nablus

Organizations

Abna’ al-Balad Society, Nablus
Addameer Center for Human Rights, Gaza

Addameer Prisoners’ Support and Human Rights Association, Ramallah

Alanqa’ Cultural Association, Hebron
Al-Awda Palestinian Folklore Society, Hebron

Al-Doha Children’s Cultural Center, Bethlehem

Al-Huda Islamic Center, Bethlehem
Al-Jeel al-Jadid Society, Haifa

Al-Karameh Cultural Society, Um al-Fahm

Al-Maghazi Cultural Center, Gaza
Al-Marsad Al-Arabi, occupied Syrian Golan Heights

Al-Mezan Center for Human Rights, Gaza

Al-Nahda Cultural Forum, Hebron
Al-Taghrid Society for Culture and Arts, Gaza

Alternative Tourism Group, Beit Sahour (ATG)
Al-Wafa’ Charitable Society, Gaza
Applied Research Institute Jerusalem (ARIJ)

Arab Association for Human Rights, Nazareth (HRA)

Arab Center for Agricultural Development (ACAD)

Arab Center for Agricultural Development-Gaza

Arab Educational Institute – Open Windows (affiliated with Pax Christie International)

Arab Orthodox Charitable Society – Beit Sahour

Arab Orthodox Charity – Beit Jala
Arab Orthodox Club – Beit Jala
Arab Orthodox Club – Beit Sahour
Arab Students’ Collective, University of Toronto

Arab Thought Forum, Jerusalem (AFT)

Association for Cultural Exchange Hebron – France

Association Najdeh, Lebanon
Authority for Environmental Quality, Jenin
Bader Society for Development and Reconstruction, Gaza

Canadian Palestine Foundation of Quebec, Montreal

Center for the Defense of Freedoms, Ramallah

Center for Science and Culture, Gaza

Chamber of Commerce and Industry, Ramallah- Al-Bireh District

Child Development and Entertainment Center, Tulkarem

Committee for Popular Participation, Tulkarem
Defense for Children International-Palestine Section, Ramallah (DCI/PS)

El-Funoun Palestinian Popular Dance Troupe

Ensan Center for Democracy and Human Rights, Bethlehem

Environmental Education Center, Bethlehem
FARAH – Palestinian Center for Children, Syria

Ghassan Kanafani Society for Development, Gaza

Ghassan Kanafani Forum, Syria
Gaza Community Mental Health Program, Gaza (GCMHP)

Golan for Development, occupied Syrian Golan Heights

Halhoul Cultural Forum, Hebron
Himayeh Society for Human Rights, Um al-Fahm

Holy Land Trust – Bethlehem
Home of Saint Nicholas for Old Ages – Beit Jala

Human Rights Protection Center, Lebanon
In’ash al-Usrah Society, Ramallah
International Center of Bethlehem (Dar An-Nadweh)
Islah Charitable Society-Bethlehem
Jafra Youth Center, Syria
Jander Center, al-Azza (Beit Jibreen) refugee camp, Bethlehem

Jerusalem Center for Women, Jerusalem (JCW)

Jerusalem Legal Aid and Human Rights Center (JLAC )

Khalil Al Sakakini Cultural Center, Ramallah

Land Research Center, Jerusalem (LRC)

Liberated Prisoners’ Society, Palestine
Local Committee for Social Development, Nablus

Local Committee for the Rehabilitation of the Disabled, Nablus

MA’AN TV Network, Bethlehem
Medical Aid for Palestine, Canada
MIFTAH-Palestinian Initiative for the Promotion of Global Dialogue and Democracy, Ramallah

Muwatin-The Palestinian Institute for the Study of Democracy

National Forum of Martyr’s Families, Palestine

Near East Council of Churches Committee for Refugee Work – Gaza Area

Network of Christian Organizations – Bethlehem (NCOB)

Palestinian Council for Justice and Peace, Jerusalem

Palestinian Counseling Center, Jerusalem (PCC)

Palestinian Democratic Youth Union, Lebanon
Palestinian Farmers’ Society, Gaza
Palestinian Hydrology Group for Water and Environment Resources Development-Gaza

Palestinian Prisoners’ Society-West Bank
Palestinian Society for Consumer Protection, Gaza

Palestinian University Students’ Forum for Peace and Democracy, Hebron

Palestinian Women’s Struggle Committees
Palestinian Working Women Society for Development (PWWSD)

Popular Art Centre, Al-Bireh
Prisoner’s Friends Association – Ansar Al-Sajeen, Majd al-Krum

Public Aid Association, Gaza
Ramallah Center for Human Rights Studies

Saint Afram Association – Bethlehem
Saint Vincent De Paule – Beit Jala
Senior Citizen Society – Beit Jala
Social Development Center, Nablus
Society for Self-Development, Hebron
Society for Social Work, Tulkarem
Society for Voluntary Work and Culture, Um al-Fahm

Society of Friends of Prisoners and Detainees, Um al-Fahm

Sumoud-Political Prisoners Solidarity Group, Toronto

Tamer Institute for Community Education, Ramallah

TCC – Teacher’s Creativity Center, Ramallah
Wi’am Center, Bethlehem
Women’s Affairs Technical Committee, Ramallah and Gaza (WATC)

Women’s Studies Center, Jerusalem (WSC)

Women’s Center for Legal Aid and Counseling, Jerusalem (WCLAC)

Yafa for Education and Culture, Nablus

Yazour Charitable Society, Nablus
YMCA-East Jerusalem
Youth Cooperation Forum, Hebron
YWCA-Palestine
Zakat Committee-al-Khader, Bethlehen
Zakat Committee-Deheishe camp, Bethlehem
The Palestinian Center for Rapprochement between People (PCR)
Alternative Voice in the Galilee (AVIG)
Mateu Vic
Mateu Vic diras:
2013-03-15 11:41
Rioklarido
Rioklarido diras:
2013-04-05 13:05
Mi tute ne komprenas, kial "Libera Folio" permesas al s-ro Künzli publike kaj daure minacadi denonci al chiesspecaj organoj (Europa Unuigho, "sekreta polico", la juda komunumo en Germanio ktp) chiujn, kiuj havas malsaman opinion, kaj ech akuzi ilin (nin), esti antisemitoj - char oni ne povas difendi nek cionismon, nek la dekstra, racisma registaro de la Shtato Israelo. Tio estas grava, persona ofendo kaj tute ne akceptenda.
Redakcio
Redakcio diras:
2013-04-05 13:47
S-ro Künzli havas la plenan rajton denunci kiun li volas, kie li volas. La koncernaj organoj certe laŭmerite (ne) konsideros la denuncojn. Sed li jam de kelkaj semajnoj ne povas komenti en Libera Folio, ĉar li estis portempe elfermita pro personaj ofendoj.

Pro similaj kialoj estis portempe elfermita s-ro Haupenthal.

Je eventuala ripeta malobservo de la reguloj de Libera Folio la elfermoj kompreneble povos esti longigitaj.

Kalle Kniivilä
redaktoro de Libera Folio